«...Η Εκκλησία έπαιρνε μάλιστα από κάθε χριστιανό ραγιά ειδικό φόρο, που λεγόταν
ρόγα ή ζητεία. Πολλές φορές με ασπλαχνία Σάϋλωκ έκανε κατάσχεση στο αλέτρι ή
τα άλλα γεωργικά εργαλεία του αγρότη, αν τύχαινε και δεν πλήρωνε τον παραπάνω
φόρο...»... «Μ΄ όλον τον αγώνα και τον τυραγνισμό του (ο μικροαγρότης) τίποτε δεν
του απόμενε, επειδή ερχόταν ο φορατζής, ο δεσπότης, ο κοτζάμπασης κι ο τσορμπατ-
ζής και του το έπαιρναν. Δεν ήταν τόσο ο Τούρκος αγάς που ερχόταν σε επαφή με
τον αγρότη, ούτε ο σούμπασης, ήταν ο χριστιανός προύχοντας και ο δεσπότης που,
με το να είναι με την τουρκικήν εξουσίαν, με χίλιους δυο τρόπους έγδυναν τον ραγιά
γεωργό και δουλευτή...».
Γιάννης Κορδάτος - «Η Κοινωνική Σημασία της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821».
ρόγα ή ζητεία. Πολλές φορές με ασπλαχνία Σάϋλωκ έκανε κατάσχεση στο αλέτρι ή
τα άλλα γεωργικά εργαλεία του αγρότη, αν τύχαινε και δεν πλήρωνε τον παραπάνω
φόρο...»... «Μ΄ όλον τον αγώνα και τον τυραγνισμό του (ο μικροαγρότης) τίποτε δεν
του απόμενε, επειδή ερχόταν ο φορατζής, ο δεσπότης, ο κοτζάμπασης κι ο τσορμπατ-
ζής και του το έπαιρναν. Δεν ήταν τόσο ο Τούρκος αγάς που ερχόταν σε επαφή με
τον αγρότη, ούτε ο σούμπασης, ήταν ο χριστιανός προύχοντας και ο δεσπότης που,
με το να είναι με την τουρκικήν εξουσίαν, με χίλιους δυο τρόπους έγδυναν τον ραγιά
γεωργό και δουλευτή...».
Γιάννης Κορδάτος - «Η Κοινωνική Σημασία της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821».
Για να μαθαίνουν κάποιοι ανιστόρητοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ..... ΔΕΝ ΤΡΩΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή